کاناپه چیست ؟ انواع مدل کاناپه و جنس های مختلف آن و نحوه ی دیزاین کاناپه ,

۱۳۹۷/۱۰/۳ دوشنبه
(2)
(1)
کاناپه چیست ؟ انواع مدل کاناپه و جنس های مختلف آن و نحوه ی دیزاین کاناپه
کاناپه چیست ؟ انواع مدل کاناپه و جنس های مختلف آن و نحوه ی دیزاین کاناپه

کاناپه چیست ؟ انواع مدل کاناپه و جنس های مختلف آن و نحوه ی دیزاین کاناپه

 

 

  • در این مقاله از آسیا چوب در رابطه با کاناپه چیست ؟ معرفی، ویژگی‌ها و انواع مدل ها و جنس کاناپه صحبت خواهیم کرد.

 

 

 

  • قطعا کاناپه اسمی است که همه ما آن را شنیده‌ایم و دیده‌ایم، اما برای بسیاری این سوال وجود دارد که کاناپه چیست و البته چه تفاوتی با مبلمان دارد؟ در این مطلب از مجله مبل و دکوراسیون آسیا چوب سعی کرده‌ایم به این سوال پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.
  • بریم سر این موضوع که اصلا کاناپه چیست؟ کاناپه (Canapé) در واقع یک مبل است که با شکلی متفاوت ساخته و طراحی‌ شده است. کاناپه برخلاف مبل برای نشستن تعدادی بیشتر از یک نفر ساخته شده و عموماً یک کاناپه ظرفیت سه نفر را دارد و برخی دیگر تا چهار نفر را نیز ساپورت می‌کنند. البته ممکن است برخی از کاناپه‌ها نیز دو نفره طراحی شده باشند که اصطلا به آن‌ها مبل لاوست گفته می‌شود.

 

 

 

 

  • کاناپه چیست ؟

سپس در مطلب تاریخچه مبل جهان  اشاره کردیم که در کل مبلمان برای راحتی و آسایش بیشتر بوجود آمد. اما از آنجایی‌ که برای نشستن راحت‌تر و یا دراز کشیدن نیاز به مبلی بزرگ‌تر است، کاناپه شبیه به یک‌ تخت خواب طراحی و ساخته‌ شد تا راحتی بیشتری را نیز برایمان فراهم آورد. این به آن معنی نیست که شما در اتاق خود یک‌ تخت دارید؛ کاناپه چیزی شبیه به تخت است که کارایی‌های تخت را نیز تا حدودی در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید پاهای خود را بر روی کاناپه دراز کنید، لم بدهید و با راحتی بیشتر در منزل اوقات خود را سپری کنید. در اکثر فضاهای منزل از کاناپه استفاده می‌شود و در اتاق خواب، اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی شما کاناپه‌های متفاوتی را شاهد هستید. همچنین اماکن مختلف مثل هتل‌ها، رستوران‌ها، مغازه‌ها و سایر جاهای دیگر که نیاز به مبل دارند نیز معمولا از کاناپه استفاده می‌کنند تا بتوانند به افراد بیشتری خدمات بدهند.

  • جنس کاناپه چگونه است؟

عموماً جنس این کالا از متریال‌های متفاوت تهیه شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید کاناپه چرمی، مخملی و پارچه‌ای با هر تناژ رنگی که به آن علاقه‌مند هستید خریداری کرده و مورد استفاده قرار بدهید.

 

 

 

Related imageImage  result  for ‫کاناپه‬‎

 

 

 

Related image

 

 

 

 

  • مواد سازنده اصلی کاناپه چگونه است؟

توجه کنید کاناپه‌ها با اشکال متفاوتی ساخته شده و در دسترس قرار می‌گیرند. برخی از آن‌ها از الیاف بیشتر و برخی دیگر از چوب و آهن بیشتری برای طراحی کمک می‌گیرند و شکل ظاهری آن‌ها بسیار متفاوت است. یک سری از کاناپه‌ها تماما با پارچه پوشانده می‌شوند که این نوع کاناپه‌ها برای اتاق نشیمن گزینه مناسبی به شمار می‌روند. یکی از زیباترین و البته ساختارشکنانه‌ترین نوع کاناپه‌ها، که شاید هم در دسته مبل‌ها قرار گیرد، نیز مبل‌های شزلون هستند که در طول تاریخ کاربری‌های متفاوتی داشته و از طرفی نیز دچار تغییرات فراوانی شده است.

 

 

Related image

 

 

 

 

  • سبک کاناپه‌های فانتزی

عموماً سلیقه افراد جوان با افراد میان سال درخرید و انتخاب مبل  متفاوت است.

مبلمان امروزه در انواع طرح های ساده و فانتزی طراحی می‌شوند که در این میان مدل مبل فانتزی توانسته است توجه بسیاری افراد و خانواده ها را به سوی خود جلب کند و اگر شما تمایل دارید که در فضای اتاق نشیمن و سالن پذیرایی خود از مبلمان با طرح متفاوتی استفاده کنید این مدل مبل می‌تواند برایتان انتخاب ایده آل و مناسبی باشد.

مدل و طرح مبل می‌تواند روی زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن و سالن پذیرایی تاثیرگذار باشد بنابراین بهتر است در هنگام انتخاب مدل مبلمان منزل خود توجه لازم را داشته باشید.

به همین دلیل این قشر از افراد به راحتی با تهیه یک کاناپه فانتزی می‌توانند دکوراسیون متفاوتی در فضا ایجاد کرده و به سادگی نیز از آن راضی باشند. این کالای بسیار متفاوت برای هر سلیقه و نیازی طراحی و ساخته‌ شده است و به راحتی با هر سلیقه‌ای می‌توان کاناپه فانتزی مورد نظر برای هر سبک دکوراسیون خانه ای پیدا کرد.

 

 

  • مدل مبل فانتزی با طراحی شیک و زیبا

انتخاب مبلمان با طرح فانتزی و شیک برای اتاق نشیمن و سالن پذیرایی کار نسبتا دشواری است. بهتر است در انتخاب طرح و رنگ مبل فانتزی قبل از هر چیز به سبک و رنگ های به کار رفته در دکوراسیون توجه کنید تا بتوانید مبلمان با طرح شیک و متفاوتی را برای دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی منزل خود انتخاب کنید.

 

 

 

 

 

مدل مبل فانتزی شیک و زیبا

 

 

 

Image  result  for ‫کاناپه فانتزی‬‎

 

  • مدل مبلمان راحتی با طرح فانتزی و شیک

 

توجه کنید امروزه مدل مبلمان راحتی و مبل نیمه استیل به صورت فانتزی نیز طراحی می‌شوند. این مدل مبلمان علاوه بر رنگ سیاه و سفید در انواع رنگ های تیره و روشن نظیر قهوه ای، بنفش، کرم و قهوه ای، صورتی و … موجود هستند که بهتر است رنگ مبل فانتزی را با توجه به سایر رنگ های به کار رفته در دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی و اتاق نشیمن انتخاب کنید تا دکوراسیون مورد نظر شما شیک و جذاب تر به نظر برسد.

 

 

مدل مبل قهوه ای فانتزی

 

 

 

 

 

زیباسازی و طراحی دکوراسیون با کاناپه

امروزه به راحتی می‌توان تنها با استفاده از یک کاناپه یک اتاق نشیمن شیک و خاص آماده کرد. توصیه می‌کنیم در زمان قرار دادن کاناپه در اتاق نشیمن فاصله آن با تلویزیون به خوبی رعایت کرده و همچنین به مکان قرارگیری میز تلویزیون نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. این امر سبب می‌شود در طول گذر زمان به چشمان شما آسیب وارد نشود. ارتفاع کاناپه برای استفاده در اتاق نشیمن نیز باید مدنظر قرار بگیرد تا راحتی بیشتری در زمان مشاهده تلویزیون از آن شما شود.دقت کنید میز تلویزیون و کاناپه در صورتی که بتونید یک ست شیک و زیبا و سایز مناسب منزل خود انتخاب کنید دکور بسیار زیبا و جلوه گری خواهد داشت.

 

 

 

 

دیزاین با کاناپه

مدل مبلمان دو رنگ فانتزی

 

 

 

  • جنس کاناپه و همچنین انتخاب آن برای فصول مختلف

بیشتر بدانید از آنجایی که در فصل گرما نشستن زیاد موجب تعرق می‌شود. توصیه می‌شود از محصولاتی با جنس چرم و فوم برای مکان‌های که قصد نشستن مدت‌ زمان بیشتری را دارید استفاده نکنید. این انتخاب دقت سبب می‌شود شما احساس آرامش بیشتری را داشته باشید. به همین منظور معمولا افراد مبل‌ها و کاناپه‌های پارچه‌ای را انتخاب می‌کنند که این نوع مبل‌ها نیز ممکن است مشکلات خود را داشته باشند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم مطلب مبل پارچه‌ای بهتره یا چرمی را که در آن به مقایسه کامل این نوع مبل‌ها پرداخته‌ایم را مطالعه کرده و سپس کاناپه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

 

Image  result  for ‫جنس کاناپه‬‎

 

 

Related image

 

 

 

  • مدلهای مختلف کاناپه

کاناپه‌ها انواع و طرح های مختلفی دارند. برخی از آن‌ها به‌ صورت دو طرفه از دو دسته طراحی و ساخته‌ شده‌اند. برخی دیگر تنها از یک دسته استفاده کرده‌اند. دسته سوم از کاناپه‌ها شبیه به یک پاف مورد استفاده قرار می‌گیرند و ظرفیتی تا سه نفر را پوشش می‌دهند. چهارمین مدل کاناپه در اندازه‌ای طراحی‌ شده که برای ماساژ دادن انتخاب ایده‌آلی به شمار می‌رود. در مطالب بعدی آسیاچوب به طور کامل در رابطه با انواع کاناپه‌ها صحبت خواهیم کرد.

 

 

 

 

  • ایده پردازی و زیبا سازی فضای خانه با کاناپه

ترکیب میز تلویزیون و کاناپه بیشترین تاثیر در زیبا سازی دکوراسیون داخل منزل دارد. شما به‌ راحتی می‌توانید از هر تم رنگی که در فضا حاکم است برای خرید خود بهره بگیرید. این تم رنگی می‌تواند چیزی شبیه به رنگ پرده اتاق نشیمن یا فرش شما باشد. می‌خواهیم بگویم ترکیب رنگ و پارچه به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. برخی تمایل دارند از پارچه‌های گل‌دار برای دیزاین کمک بگیرند و عده‌ای دیگر پارچه ساده را ترجیح می‌دهند. انتخاب با خود شماست.

 

 

 

 

 

 

ایده پردازی فضای خانه با کاناپه

 

 

 

 

  • شکل و نمای ظاهری کاناپه

توجه کنید همان‌طور که می‌دانید سرویس مبل معمولا شامل دو کاناپه هست همیشه به سه دسته تقسیم می‌شود. این دسته‌بندی عموماً سه گزینه راحتی، استیل و نیمه استیل را پوشش می‌دهد. از همین رو شما می‌توانید برای فضاهای مدرن از کاناپه فانتزی و راحتی و برای فضاهای رسمی از کاناپه‌های کلاسیک و استیل استفاده کنید که البته معمولا به صورت سرویس و ست کامل استفاده می‌شوند.

 

 

 

 

Related image

 

 

 

 

 

 

 

  • دکوراسیون منزل با کاناپه

دقت کنید برخی از کاناپه‌ها به‌ صورت نصفه از پشتی بهره گرفته‌اند و برخی دیگر از یک پشتی یک دست ساخته‌شده‌اند. کاناپه‌هایی هستند که دسته‌های فلزی طلایی دارند و بسیار برای فضاهای سلطنتی انتخاب مناسبی هستند، برخی دیگر از دسته‌های چوبی ساخته‌شده‌اند که برای اتاق کارهای رسمی بسیار مناسب می‌باشند. هم‌چنین می‌توانید از کاناپه دلخواه خود به تنهای برای دکوراسیون کردن اتاق استفاده کنید. همه این‌ها بستگی به سلیقه شما و البته سبک دکوراسیون منزلتان دارند.

 

 

 

 

  • بسیار مهم نکاتی که قبل از خرید کاناپه باید به آن توجه شود

بیشتر دقت کنید که شما باید قبل از خرید هدف خود را از انتخاب مشخص کنید. شاید تمایل داشته باشید اتاق پذیرایی خود را دیزاین کنید. پس بهتر است از کاناپه‌ای استفاده کنید که زیبایی ظاهری خوبی داشته باشد. در صورتی‌که قصد شما از خرید کاناپه راحتی در اتاق نشیمن است باید اندازه و ارتفاع آن در مرتبه اول مد نظر قرار بگیرد و در صورتی که قصد استفاده از آن در اتاق خواب را دارید، بایستی به ویژگی‌های دیگر آن توجه داشته باشید. چیدمان فضای داخلی منزل شما با یک یا چند کاناپه امری سلیقه‌ای و دلخواه است و می‌توان گفت در این رابطه محدودیت زیادی وجود ندارد. در مطالب آتی در رابطه با خرید کاناپه نیز نکاتی را بیان خواهیم کرد.

 

 

 

Related image

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
دفتر مرکزی
تهران - خانی آباد - باغ کیانی آسیا چوب
تلفن های تماس
09128785058
vahidssa@yahoo.com
aparatgooglefacebooktwiteryou